W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki

ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków

tel.: 67 253 01 60
fax: 67 253 01 61

email: powiat@pct.powiat.pl
www.czarnkowsko-trzcianecki.pl


Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /PCT/SkrytkaESP


NIP Powiatu: 763-20-92-218
REGON Powiatu: 570799510


Nr konta bankowego:
76 8951  0009  0000  1007  2000  0010

Usuwanie azbestu


Usuwanie wyrobów zawierających azbest w 2024 roku

Zarząd Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego ogłasza nabór wniosków na usunięcie i unieszkodliwienie w 2024 r. wyrobów zawierających azbest, zeskładowanych na posesji osób fizycznych, zlokalizowanych na terenie powiatu czarnkowsko – trzcianeckiego, z wyłączeniem Gminy Lubasz.

O bezpłatny ich odbiór wraz z ich unieszkodliwieniem ubiegać się mogą tylko osoby fizyczne będące właścicielem lub posiadaczem nieruchomości na której zeskładowane są wyroby zawierające azbest

Usuwanie wyrobów zawierających azbest odbywać się będzie przy wsparciu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

Regulamin usuwania wyrobów zawierających azbest został przyjęty przez Zarząd Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego  uchwałą Nr 14/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r. i  wraz z wnioskiem dostępny jest w Starostwie Powiatowym w Czarnkowie, ul. Rybaki 3, w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pok. 26 lub na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej.

Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 31 sierpnia 2024 r. bezpośrednio do Starostwa Powiatowego w Czarnkowie lub wysyłając na adres: ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków lub elektronicznie na skrzynkę e-PUAP.

 
Do wniosku należy załączyć:

1. poświadczenie gminy właściwej ze względu na położenie obiektu budowlanego zawierającego azbest o ujęciu przedmiotowego obiektu w rejestrze wyrobów zawierających azbest – Bazie Azbestowej na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do wniosku,
2. dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest,
3. zgodę właściciela nieruchomości - w przypadku posiadania innego tytułu prawnego niż własność lub użytkowanie wieczyste,
4. pełnomocnictwo - w przypadku działania przez pełnomocnika.

Wnioski będą rozpatrywane według kolejności wpływu, do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel.

Dodatkowych informacji można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa pod numerem telefonu: 660-748-770 i 660-746-925.

 Pliki do pobrania:

1. Regulamin realizacji przedsięwzięcia pn."Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego w 2024 roku.

2. Wniosek o usunięcie wyrobów zawierających azbest.

3. Załącznik nr 1 do wniosku - Poświadczenie Gminy o ujęciu obiektu budowlanego w Rejestrze wyrobów zawierających azbest.

 

 

 

Informacje o ilości usuniętego azbestu z lat poprzednich:

W okresie od 2009 roku do 2018 roku z terenu  powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego łącznie zutylizowano  i unieszkodliwiono na składowiskach odpadów niebezpiecznych 2.422.875 kg (ok. 2.423 Mg) wyrobów zawierających azbest

w 2009 roku :   83.835 kg 

w 2011 roku : 150.436 kg 

w 2013 roku : 312.235 kg

w 2014 roku : 244.417 kg 

w 2015 roku : 341.880 kg

 w 2016 roku : 383.670 kg 

 w 2017 roku : 353.653 kg 

 w 2018 roku : 552.749 kg 

 

 

Załączniki

Powiadom znajomego