W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki

ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków

tel.: 67 253 01 60
fax: 67 253 01 61

email: powiat@pct.powiat.pl
www.czarnkowsko-trzcianecki.pl


Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /PCT/SkrytkaESP


NIP Powiatu: 763-20-92-218
REGON Powiatu: 570799510


Nr konta bankowego:
76 8951  0009  0000  1007  2000  0010

Samodzielne stanowisko ds. kontroli


§ 43
REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO STAROSTWA POWIATOWEGO
 w Czarnkowie

SAMODZIELNE  STANOWISKO DS. KONTROLI - KO

Realizuje zadania kontrolne w Starostwie i powiatowych jednostkach organizacyjnych, inspekcjach i strażach oraz rozpatruje skargi, wnioski i petycje kierowane do Starosty i Zarządu Powiatu.

Do podstawowych zadań stanowiska należy:
1) organizowanie i prowadzenie kontroli zgodności działania z prawem i kontroli finansowych w Wydziałach, jednostkach organizacyjnych powiatu, powiatowych inspekcjach i strażach oraz podmiotach otrzymujących środki publiczne z budżetu powiatu na podstawie ustaw, w tym tryb i sposób załatwiania skarg, wniosków i petycji;
2) opracowywanie harmonogramu kontroli na dany rok;
3) prowadzenie doraźnego instruktażu w zakresie objętym przedmiotem kontroli;
4) współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi w tym z audytorami zewnętrznymi;
5) współpraca z pracownikami merytorycznymi Starostwa w zakresie prowadzenia wspólnych kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu i podmiotach otrzymujących środki finansowe z budżetu powiatu;
6) prowadzenie kontroli wykorzystania, zgodnie z zawartymi umowami, środków z dotacji i dofinansowań udzielanych z budżetu powiatu;
7) sporządzanie protokołów, wniosków i wystąpień pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli, przeprowadzanie kontroli sprawdzających oraz prowadzenie dokumentacji z prowadzonych kontroli;
8) monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
9) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków we współpracy z komórkami merytorycznymi Starostwa i jednostek podległych;
10) prowadzenie zbiorczego rejestru skarg, wniosków i petycji wpływających do Starostwa, z wyjątkiem tych kierowanych do Rady Powiatu, opracowywanie rocznej analizy i informacji dotyczących przyjmowania oraz załatwiania skarg, wniosków i petycji obywateli;
11) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie w tym zakresie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą;
12) przygotowywanie projektów tematyki kontroli zarządczej, planów rocznych kontroli oraz sprawozdań z realizacji kontroli zarządczej;
13) współpraca z audytorami zewnętrznymi przy opracowywaniu planów kontroli zarządczej oraz wymiana informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli zarządczej i audytu.
Samodzielne stanowisko ds. kontroli podlega bezpośrednio Staroście.

Powiadom znajomego