W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki

ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków

tel.: 67 253 01 60
fax: 67 253 01 61

email: powiat@pct.powiat.pl
www.czarnkowsko-trzcianecki.pl


Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /PCT/SkrytkaESP


NIP Powiatu: 763-20-92-218
REGON Powiatu: 570799510


Nr konta bankowego:
76 8951  0009  0000  1007  2000  0010

Wyciąg z regulaminu organizacyjnego


§ 35
REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO STAROSTWA POWIATOWEGO
 w Czarnkowie

 

WYDZIAŁ GEODEZJI, KARTOGRAFII I KATASTRU - GK

 

Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru realizuje zadania wynikające z przepisów ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne. W strukturze Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru oraz jego Delegatury w Trzciance funkcjonuje komórka wewnętrzna pn. Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.
Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, w szczególności należą niżej określone zadania w zakresie:

I. Prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego:
1) prowadzenie, gromadzenie i udostępnianie Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego:
a) prowadzenie rejestru zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych,
b) przyjmowanie dokumentów do zasobu i nadanie identyfikatora ewidencyjnego materiałom zasobu,
c) prowadzenie rejestru wniosków i udostępnianie materiałów zasobu;
2) przyjmowanie i obsługa zgłoszeń robót geodezyjnych i kartograficznych od jednostek wykonawstwa geodezyjnego;
3) uzgadnianie z wykonawcą zgłoszonych prac geodezyjnych lub prac kartograficznych listy materiałów zasobu niezbędnych lub przydatnych do wykonywania zgłoszonych prac;
4) weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych pod względem ich kompletności oraz zgodności z przepisami prawa obowiązującymi w geodezji i kartografii;
5) przyjmowanie zbioru danych lub innych materiałów do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz opatrywanie odpowiednimi klauzulami dokumentów przeznaczonych dla podmiotu, na rzecz którego wykonawca realizował prace geodezyjne lub kartograficzne;
6) wykonywanie czynności uwierzytelniania dokumentów, złożonych w ramach prac geodezyjnych lub kartograficznych, przeznaczonych dla zamawiającego poprzedzone ustaleniem wysokości opłaty w Dokumencie Obliczenia Opłaty;
7) prowadzenie postępowania administracyjnego w przypadku sporu dotyczącego zakresu udostępnianych materiałów zasobu lub wysokości należnej opłaty;
8) prowadzenie postępowania administracyjnego w przypadku odmowy przyjęcia do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów sporządzonych przez wykonawcę prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;
9) obsługa osób fizycznych i prawnych korzystających z zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym udostępniania standardowych opracowań kartograficznych, w postaci elektronicznej i nieelektronicznej w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000;
10) sporządzanie Dokumentów Obliczenia Opłat dla należnych opłat;
11) wydawanie licencji na wykorzystywanie udostępnionych materiałów zasobu;
12) nadawanie cech dokumentów materiałom geodezyjnym wydawanym interesantom.

II. Ewidencji gruntów i budynków:
1) zakładanie i modernizacja ewidencji gruntów, budynków i lokali;
2) prowadzenie i bieżąca aktualizacja bazy danych ewidencji gruntów i budynków dla obszaru powiatu;
3) udostępnianie informacji zawartych w operacie ewidencyjnym oraz z rejestru publicznego powiatowego zasobu w formie, o której mowa w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne;
4) bieżąca obsługa osób korzystających z danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków, rzeczoznawców majątkowych oraz jednostek wykonawstwa geodezyjnego, udzielanie informacji, jak również umożliwianie wglądu do operatu opisowo- -kartograficznego;
5) zawiadamianie o dokonanych zmianach w danych ewidencyjnych: organy podatkowe, wydział ksiąg wieczystych właściwego miejscowo sądu rejonowego, właściwe miejscowo jednostki statystyki publicznej, Starostów sąsiednich powiatów, właściwe podmioty ewidencyjne oraz osoby, jednostki organizacyjne i organy, w przypadku gdy zmiana została dokonana w trybie czynności materialno-technicznej wyłącznie na podstawie dokumentacji geodezyjnej, przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, i dotyczyła: pola powierzchni działki ewidencyjnej, rodzaju lub pola powierzchni użytków gruntowych, głównej funkcji budynku, numeru działki ewidencyjnej;
6) sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych objętych ewidencją gruntów i budynków;
7) prowadzenie postępowania ewidencyjnego obejmującego czynności związane z weryfikacją danych, archiwizacją danych i ochroną danych;
8) wydawanie decyzji administracyjnych związanych z wprowadzaniem zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków;
9) bieżąca obsługa osób korzystających z ewidencji gruntów oraz jednostek wykonawstwa geodezyjnego, w tym wydawanie wypisów i wyrysów z operatu ewidencji gruntów i budynków, udzielanie informacji, umożliwienie wglądu do operatu opisowo- -kartograficznego;
10) prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości;
11) zapewnienie gminom i ARiMR nieodpłatnego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków. 

III. Geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu:
1) zakładanie i prowadzenie bazy GESUT na podstawie przetworzonych materiałów źródłowych:
a) zgromadzonych w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym,
b) pozyskanych z innych rejestrów publicznych oraz od podmiotów władających sieciami uzbrojenia terenu;
2) gromadzenie i udostępnianie dokumentacji geodezyjnej inwentaryzacji sieci uzbrojenia terenu;
3) weryfikacja geodezyjnych pomiarów inwentaryzacyjnych sieci uzbrojenia terenu;
4) współpraca z jednostkami branżowymi w zakresie wymiany informacji na temat usytuowania zainwentaryzowanych i nowo położonych sieci uzbrojenia terenu.

IV. Zakładania osnów szczegółowych:
1) prowadzenie i udostępnianie bazy danych osnów szczegółowych oraz map przeglądowych;
2) bieżąca aktualizacja współrzędnych i opisów topograficznych;
3) zlecanie zakładania punktów osnów szczegółowych i zatwierdzanie ich projektów;
4) przeprowadzanie okresowej inwentaryzacji osnów szczegółowych;
5) Przyjmowanie punktów referencyjnych do zbioru osnów szczegółowych.

V. Przeprowadzenia powszechnej taksacji nieruchomości, opracowywania i prowadzenia map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości
1) przyjmowanie i ewidencjonowanie wyciągów z operatów szacunkowych.

VI. Ochrony znaków geodezyjnych, grawimetrycznych, magnetycznych:
1) przyjmowanie zawiadomień o uszkodzeniu, lub zniszczeniu znaków od właścicieli nieruchomości;
2) pozyskiwanie informacji od jednostek wykonawstwa geodezyjnego na temat technicznego stanu znaków;
3) wykonywanie okresowych i doraźnych przeglądów i konserwacji znaków;
4) ustawianie urządzeń zabezpieczających i sygnalizujących położenie znaku;
5) zawiadamianie właścicieli nieruchomości o umieszczeniu znaku.

VII. W zakresie prowadzenia powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie:
1) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych, obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej dla:
a) ewidencji gruntów i budynków,
b) geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
c) rejestru cen i wartości nieruchomości,
d) szczegółowych osnów geodezyjnych,
e) dla terenów miast oraz zwartych zabudowanych i przeznaczonych pod zabudowę obszarów wiejskich baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach od 1:500 do 1:5000.

Do pozostałych zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru należą sprawy z zakresu:
I. Koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
1) prowadzenie spraw z zakresu koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu na obszarze powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego;
2) obsługa techniczna i organizacyjna narad koordynacyjnych z upoważnienia Starosty;
3) sporządzanie pism związanych z organizacją narad koordynacyjnych;
4) Kontrola techniczna kompletności i poprawności wniosków o skoordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
5) zawiadamianie zainteresowanych podmiotów o sposobie, terminie i miejscu przeprowadzenia narady koordynacyjnej;
6) przekazywanie planu sytuacyjnego z propozycją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu przy koordynacji przeprowadzanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
7) utrwalanie rezultatów narad koordynacyjnych w protokole oraz sporządzanie odpisu z protokołu;
8) zamieszczanie i podpisywanie adnotacji o przeprowadzonej naradzie koordynacyjnej na dokumentacji projektowej;
9) ustalanie wysokości opłat i wydawanie Dokumentu Obliczenia Opłaty za przeprowadzenie koordynacji usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
10) współpraca z branżami przy koordynowaniu projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
11) przekazywanie informacji zawartych w dokumentach, które były przedmiotem narady koordynacyjnej w przypadku, gdy stanowiska uczestników tej narady są jednomyślne i pozytywne celem aktualizacji bazy GESUT;
12) wydawanie informacji o koordynowanych projektach.

II. Gleboznawczej klasyfikacji gruntów:
1) prowadzenie postępowania związanego z klasyfikacją gruntów;
2) prowadzenie operatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów i jego bieżąca aktualizacja;
3) wydawanie decyzji administracyjnych zatwierdzających zmiany klasyfikacji gruntów;
4) prowadzenie okresowych kontroli klasyfikacji gruntów;
5) przeprowadzanie z urzędu klasyfikacji gruntów rolnych na leśne po dokonanej ocenie udatności w czwartym lub piątym roku od zalesienia gruntu rolnego;
6) przygotowywanie upoważnienia dla klasyfikatorów do przeprowadzenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

Powiadom znajomego