W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki

ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków

tel.: 67 253 01 60
fax: 67 253 01 61

email: powiat@pct.powiat.pl
www.czarnkowsko-trzcianecki.pl


Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /PCT/SkrytkaESP

Adres do e-Doręczeń: AE:PL-80750-30301-HVBIA-25

 

NIP Powiatu: 763-20-92-218
REGON Powiatu: 570799510

 

Nr konta bankowego:
76 8951  0009  0000  1007  2000  0010

Wydział Komunikacji_wnioski i druki do pobrania

Informacja
dotycząca zmiany przepisów w zakresie obowiązku rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu pojazdu

Na podstawie Ustawy z dnia 07 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości /Dz.U.2023.1394/, zmieniają się przepisy dotyczące rejestracji pojazdów oraz zawiadamiania o zbyciu/nabyciu. Nowe przepisy obowiązują od 01.01.2024 r.
Od dnia 01.01.2024 r. właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni od dnia:
nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
  • sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
    W przypadku nabycia pojazdu w drodze spadku termin, będzie biegł od dnia prawomocnego orzeczenia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, będzie obowiązany do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni.

Powyższego nie stosuje się w przypadku, gdy właściciel pojazdu nabytego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dokona zbycia tego pojazdu przed upływem wskazanych terminów.

Wysokość kar administracyjnych od dnia 01.01.2024 r.
Właściciel pojazdu zobowiązany jest do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 30 dni (dotyczy wszystkich właścicieli z wyłączeniem przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami) jeżeli wniosek nie zostanie złożony w terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 500 zł. W przypadku niezłożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 180 dni, karę pieniężną nakłada się w wysokości 1000 zł.

Właściciel pojazdu zobowiązany jest  do złożenia wniosku o rejestrację pojazdu w terminie 90 dni (dotyczy przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami) jeżeli wniosek nie zostanie złożony w terminie, podlega karze pieniężnej w wysokości 1000 zł.

W przypadku złożenia  wniosku o rejestrację pojazdu w terminie przekraczającym  180 dni, karę pieniężną nakłada się w wysokości 2000 zł.

Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, który  nie zawiadomi starosty o zbyciu pojazdu w terminie 30 dni, podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.

Przypominamy tez naszym mieszkańcom, że zawiadomienie o zbyciu nie wymaga wizyty w Wydziale Komunikacji i można je:

  1. przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy ePUAP (zawiadomienie musi być podpisane profilem zaufanym lub podpisem kwalifikowanym) ,
  2. przesłać droga pocztową na adres:
    Starostwa Powiatowego w Czarnkowie,
    ul. Rybaki 3,
    64-700 Czarnków
  3. złożyć w biurze obsługi klienta Starostwa Powiatowego znajdującym się w budynku przy ul. Rybaki 3 w Czarnkowie

Grafika z samochodem obok napis eKolejka

Wnioski i druki:

Rejestracja pojazdu:

 

 

Powiadom znajomego