Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Starostwo Powiatowe w Czarnkowie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3, tego podmiotu.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności”
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy,
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny odpowie na wniosek w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie i wskazuje termin, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w Starostwie Powiatowym w Czarnkowie, w Biurze Obsługi Klienta, parter budynku lub
- drogą pocztową na adres: Starostwo Powiatowe w Czarnkowie, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków, lub
- drogą elektroniczną na adres: Biura Obsługi Klienta: powiat@pct.powiat.pl lub koordynatora do spraw dostępności: a.michalska@pct.powiat.pl lub
- poprzez ePUAP: /PCT/SkrytkaESP
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, Dz.U. 2020 poz. 1062