§ 25
SEKRETARZ POWIATU

1. Sekretarz odpowiada za prawidłowość pracy Starostwa, w imieniu Starosty sprawuje nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne, terminowym i prawidłowym załatwianiem spraw, przestrzeganiem Regulaminu Organizacyjnego i instrukcji kancelaryjnej.
Do zadań Sekretarza należy, w szczególności:
1) nadzór nad przestrzeganiem zasad rzetelnego i terminowego załatwiania spraw, zapewnienie przestrzegania i właściwego stosowania przepisów prawa, zapewnienie obsługi prawnej urzędu, organizacja działalności kontrolnej i dokonywanie ocen realizacji zaleceń pokontrolnych;
2) opracowywanie projektu Statutu powiatu i Regulaminu Organizacyjnego oraz jego aktualizacja, opracowywanie projektów innych aktów organizacyjno-wewnętrznych;
3) podejmowanie działań zmierzających do profesjonalnego doboru pracowników, zapewnienie dyscypliny pracy, zapewnienie odpowiedniego wyposażenia technicznego urzędu;
4) nadzór nad opracowywaniem zakresów czynności przez Naczelników dla podległych pracowników;
5) w ramach obsługi Rady i Zarządu: organizacja obsługi kancelaryjno–technicznej posiedzeń organów powiatu, koordynowanie prac związanych z przygotowywaniem materiałów pod obrady Rady i jej Komisji, Zarządu Powiatu, koordynowanie przygotowania projektów uchwał i ich realizacji oraz załatwiania interpelacji i wniosków Komisji i radnych;
6) zapewnienie sprawnego funkcjonowania Starostwa, sprawnej obsługi działalności Starosty i Zarządu, terminowości przygotowania materiałów, analiz, sprawozdań i informacji niezbędnych do działań organów powiatu oraz ich współdziałania z organami administracji rządowej i innymi jednostkami samorządu terytorialnego;
7) uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu, Rady i jej Komisji z głosem doradczym;
8) koordynowanie działań i współpraca z audytorami zewnętrznymi prowadzącymi audyt w powiecie i jego jednostkach organizacyjnych w ramach zawartej umowy, w tym monitorowanie zaleceń pokontrolnych audytorów zewnętrznych;
9) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.
2. Sekretarz realizuje i nadzoruje zadania, o których mowa w ust. 1 za pośrednictwem kierowników komórek organizacyjnych Starostwa oraz przy współpracy z kierownikami powiatowych jednostek organizacyjnych.
3. Sekretarz bezpośrednio nadzoruje zadania wykonywane przez:
1) Wydział Organizacyjno-Ogólny,
2) Biuro Rady Powiatu,
3) Biuro Prawne.