W związku ze stopniowym znoszeniem obostrzeń związanych zagrożeniem koronawirusem wywołującym chorobę COVID–19 informuję, że od 1 lipca 2021r. wznawiamy działalność punktów nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego. Nieodpłatna pomoc prawna będzie udzielana po wcześniejszym umówieniu się interesantów pod numerem telefonu: 67 253 01 60 wew. 8, bądź mailowo pod adresem npp@pct.powiat.pl

Rejestracji na wizytę można dokonać również samodzielnie korzystając ze strony https://np.ms.gov.pl/wielkopolskie/czarnkowsko-trzcianecki

Warunkiem uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest złożenie pisemnego oświadczenia, o niemożliwości poniesienia kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Dodatkowo osoba korzystająca z nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej składa oświadczenie o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku. 

Jednocześnie informujemy, że dla zwiększenia bezpieczeństwa zgłaszających się po porady oraz wykonawców w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej istnieje obowiązek posiadania osłony na usta i nos oraz o ile to możliwe korzystania z własnych przyborów /długopis, notatnik itp. Przypominamy również o zachowaniu dystansu społecznego między osobami, wynoszącego przynajmniej 2 metry.

Starosta
Czarnkowsko-Trzcianecki
Feliks Łaszcz

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

  1. Administratorem danych jest Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki  reprezentowany przez Starostę Czarnkowsko-Trzcianeckiego ul. Rybaki 3, 64 700 Czarnków.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu : iod@pct.powiat.pl lub adresu korespondencyjnego: Inspektor Ochrony Danych Osobowych Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków.
  3. Dane osobowe są zbierane w celu wykazania uprawnienia do prawa do nieodpłatnej pomocy prawnej, zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz.U. 2020 poz. 2232.)
  4. Dane nie będą udostępniane podmiotom innym, niż uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
  5. Pozyskane dane będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji;
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do własnych danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych;
  8. Podanie danych jest wymogiem ustawowym, a ich niepodanie skutkować będzie odmową udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej.

Możliwość wyrażenia opinii o uzyskanym świadczeniu

Osoby uprawnione do uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego mają możliwość wyrażenia opinii o udzielonej pomocy:

  1. bezpośrednio po udzielonej pomocy na części B karty pomocy, którą należy umieścić w zamkniętej urnie, znajdującej się w miejscu przeznaczonym dla osób oczekujących na udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej;
  2. w dowolnym terminie:
    1. telefonicznie pod nr 67 253 01 60 wew.8
    2. za pomocą środków komunikacji elektronicznej pod adresem e-mail: npp@pct.powiat.pl
    3. lub listownie wysyłając na adres: Starostwo Powiatowe w Czarnkowie, Wydział Organizacyjno-Ogólny, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków


Załączniki:

Nieodpłatna pomoc prawna
Rejestracja
Uprawnieni
Harmonogram na 2021 rok
Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa