W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki

ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków

tel.: 67 253 01 60
fax: 67 253 01 61

email: powiat@pct.powiat.pl
www.czarnkowsko-trzcianecki.pl


Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /PCT/SkrytkaESP


NIP Powiatu: 763-20-92-218
REGON Powiatu: 570799510


Nr konta bankowego:
76 8951  0009  0000  1007  2000  0010

Informacja o Starostwie Powiatowym w Czarnkowie

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki i składa się z ośmiu gmin. Gminy te to: Miasto Czarnków, Gmina Czarnków, Gmina Drawsko, Gmina Krzyż Wielkopolski, Gmina Lubasz, Gmina Połajewo, Gmina Trzcianka, Gmina Wieleń.

Urząd, w którym załatwiają swoje sprawy mieszkańcy powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego to Starostwo Powiatowe.

Starostwem zarządza Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki.

Jeśli chcesz się skontaktować z naszym urzędem możesz napisać pismo i wysłać je na adres:

Starostwo Powiatowe w Czarnkowie, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków

Możesz wysłać e-mail na adres: powiat@pct.powiat.pl

Możesz zadzwonić sam lub przy pomocy innej osoby na nr telefonu 67 2530160

Możesz również przyjść do Urzędu

Starostwo Powiatowe mieści się w trzech budynkach. Główny budynek mieści się w Czarnkowie, przy ul. Rybaki 3. W jego bezpośrednim sąsiedztwie znajduje się drugi budynek z wydziałami Geodezji, Kartografii i Katastru oraz Gospodarki Nieruchomościami.  Trzeci budynek znajduje się w Trzciance na ul. 27 Stycznia 42. Mieszczą się tam filie wydziałów: Wydziału Komunikacji, Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru oraz Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta.

W głównym budynku, przy wejściu znajduje się Biuro Obsługi Klienta. Dowiesz się tutaj jak możesz załatwić swoją sprawę w naszym urzędzie.

Jeśli jesteś osobą głuchą skontaktuj się z nami poprzez tłumacza języka migowego. Z tłumacza możesz skorzystać online w domu lub w urzędzie. Zasady korzystania tłumacza języka migowego.

Jeżeli chcesz przyjść do urzędu to wybierz termin od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

W naszym urzędzie możesz załatwić np.:

  • W Wydziale Komunikacji możesz zarejestrować i wyrejestrować samochód, motocykl, motorower, ciągnik rolniczy, przyczepę. W tym wydziale odbierzesz dokument prawa jazdy.
  • W Wydziale Architektury i Budownictwa możesz załatwić sprawy związane z budową, rozbiórką i przebudowę domu i innych budynków. Zarejestrujesz również dziennik budowy lub rozbiórki oraz otrzymasz zaświadczenie o samodzielności lokalu. Możesz również zgłosić zmianę sposobu użytkowania, robót budowlanych, które nie wymagały wcześniej pozwolenia na budowę.
  • W Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa otrzymasz kartę wędkarską i łowiectwa podwodnego oraz zarejestrujesz jacht. Uzyskasz zgodę na zmianę lasu na użytek rolny oraz na pozyskanie drewna. W tym wydziale zarejestrujesz zwierzę podlegające ograniczeniom handlu oraz uzyskasz zezwolenie na hodowlę lub utrzymanie chartów. Otrzymasz zgodę na przetrzymywanie zwierzyny, jej odłów lub odstrzał oraz możesz złożyć oświadczenie o zakazie polowania.
  • W Wydziale Zdrowia i Współpracy Społecznej załatwisz sprawy związane z wpisem do ewidencji Starosty klubu sportowego lub stowarzyszenia zwykłego. Złożysz wniosek o dotację na zadania związane z odnowieniem zabytków oraz na zadania organizowane przez stowarzyszenia i fundacje.
  • W wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru otrzymasz informację o gruntach, budynkach, lokalach i ich właścicielach. W tym wydziale otrzymasz również numer księgi wieczystej dla nieruchomości. W wydziale możesz odebrać dokumenty w postaci wypisu lub wyrysu z ewidencji gruntów i budynków niezbędne do kupna, sprzedaży nieruchomości lub otrzymania kredytu w banku. Odbierzesz mapę zasadniczą lub ewidencyjną. Mapy potrzebne są np. do uzyskania warunków zabudowy na działce, przyłącza wody, prądu, przydomowej oczyszczali ścieków, fotowoltaiki.
  • Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Powiatu prowadzi sprawy związane ze sprzedażą, najmem budynków, lokali oraz gruntów będących własnością Powiatu lub Skarbu Państwa. W tym wydziale załatwisz również sprawy związane z ochroną gruntów rolnych oraz uzyskasz zgodę na wycinkę drzew.
  • Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta pomoże, jeśli będziesz miał problemem z zakupioną rzeczą, nieuczciwym sprzedawcą lub źle wykonaną usługą.
  • W Wydziale Edukacji złożysz wniosek o skierowanie dziecka do szkoły specjalnej lub młodzieżowego ośrodka socjoterapii. Możesz również złożyć wniosek o stypendium Marszałka Województwa Wielkopolskiego.
  • Jeśli zgubiłeś jakiś przedmiot na przykład rower, telefon komórkowy czy torbę możesz tych rzeczy szukać w Biurze Rzeczy Znalezionych. Tutaj możesz również oddać znaleziony przedmiot. Dzięki temu, inna osoba będzie mogła odzyskać swoją rzecz.

Na naszej stronie internetowej oraz w Biuletynie Informacji Publicznej znajduje się szczegółowa lista zadań wszystkich Wydziałów Starostwa Powiatowego w Czarnkowie. Są tam również inne niezbędne informacje dotyczące pracy urzędu jak numery telefonów i e-maile do pracowników urzędu.

Zapraszamy

Powiadom znajomego