W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki

ul. Rybaki 3
64-700 Czarnków

tel.: 67 253 01 60
fax: 67 253 01 61

email: powiat@pct.powiat.pl
www.czarnkowsko-trzcianecki.pl


Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /PCT/SkrytkaESP


NIP Powiatu: 763-20-92-218
REGON Powiatu: 570799510


Nr konta bankowego:
76 8951  0009  0000  1007  2000  0010

Samodzielne stanowisko ds. kontroli


§ 43
REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO STAROSTWA POWIATOWEGO
 w Czarnkowie

 

SAMODZIELNE  STANOWISKO DS. KONTROLI - KO


Realizuje zadania kontrolne w starostwie i powiatowych jednostkach organizacyjnych, inspekcjach i strażach oraz rozpatruje skargi i wnioski. 

Do  podstawowych zadań  stanowiska należy:

1) organizowanie i prowadzenie kontroli zgodności działania z prawem i kontroli finansowych w wydziałach, jednostkach organizacyjnych powiatu, powiatowych inspekcjach i strażach oraz podmiotach otrzymujących środki publiczne z budżetu powiatu na podstawie ustaw, w tym tryb i sposób załatwiania skarg i wniosków;

2) opracowywanie harmonogramu kontroli na dany rok;

3) prowadzenie doraźnego instruktażu w zakresie objętym przedmiotem kontroli;

4) współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi w tym z audytorami zewnętrznymi;

5) współpraca z pracownikami merytorycznymi starostwa w zakresie prowadzenia wspólnych kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu i podmiotach otrzymujących środki finansowe z budżetu powiatu;

6) prowadzenie kontroli wykorzystania, zgodnie z zawartymi umowami, środków z dotacji i dofinansowań udzielanych z budżetu powiatu;

7) sporządzanie protokołów, wniosków i wystąpień pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli, przeprowadzanie kontroli sprawdzających oraz prowadzenie dokumentacji z prowadzonych kontroli;

8) monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;

9) przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków we współpracy z komórkami merytorycznymi starostwa i jednostek podległych.

10) prowadzenie zbiorczego rejestru skarg i wniosków wpływających do starostwa, opracowywanie rocznej analizy i informacji dotyczących przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków obywateli;

11) przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie w tym zakresie kontaktów ze starostą i wicestarostą;

12) przygotowywanie projektów tematyki kontroli zarządczej, planów rocznych kontroli oraz sprawozdań z realizacji kontroli zarządczej;

13) współpraca z audytorami zewnętrznymi przy opracowywaniu planów kontroli zarządczej oraz wymiana informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli zarządczej i audytu.

Samodzielne stanowisko ds. kontroli podlega bezpośrednio staroście.

Powiadom znajomego