Powiatowy Rzecznik Konsumentów
§ 41
REGULAMINU ORGANIZACYJNEGO STAROSTWA POWIATOWEGO
w Czarnkowie
POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW - RK
Realizuje zadania na podstawie przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów oraz zapobiegania praktykom monopolistycznym.
Do podstawowych zadań rzecznika konsumentów należy:
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów;
2) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
3) udzielanie innej pomocy prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów;
4) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
5) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
6) prowadzenie edukacji konsumenckiej;
7) występowanie z wnioskiem o wszczęcie postępowania antymonopolowego;
8) przedkładanie staroście w terminie do 31 marca każdego roku sprawozdania rocznego z działalności w roku poprzednim;
9) wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów;
Powiatowy rzecznik konsumentów bezpośrednio podlega staroście.